A.T.D. Biliard

ORAR:  L-V: 10-18
WhatsApp
+40724510366

004   0732 332 244

004  
0732 332 2
66

 

SITE-URI PARTENERE: billiard.ro | atd-biliard.ro | atd-dynamic.ro | casute-mobile.ro

                 HOME  COMPANY SERVICII GAL. FOTO  CONTACT                        HARTA SITE  


PRODUSE

REGULAMENT

      STIRI Sportive

PRODUSE NOI
MESE BILIARD
ACCESORII
AIR-HOCKEY
FOTBAL MECANIC
TENIS DE MASA
DARTS
REMI, SAH, TABLE
CONTORIZARE
TONOMATE
GAMBLING
MOBILIER
TACURI
ACCESORII TAC
HUSE TAC
CADOURI
SECOND-HAND
INCHIRIERI



 

 

REGULAMENT DE JOC SNOOKER

MASA DE SNOOKER SI SETUL DE BILE
Dimensiunile mesei de snooker sunt: 5 picioare si 9,5 inci lătime (189,1 cm) x 11 picioare si 8,5 inci (384,6 cm) lungime. Înăltimea mesei de la podea până la marginea de sus a mantei trebuie să fie între 2 picioare si 9,5 inci (90,3 cm) si 2 picioare si 10,5 inci (92,7 cm).
Linia de capăt se află la 29 inci (73,6 cm) de capătul mesei.Pe această linie sunt asezate bilele galbenă,verde si maron,cu bila maron în mijloc. Luând ca centru bila maron, bilele galbenă si verde se află pe un semicerc cu raza de 11,5 inci (29,2 cm) denumit zona D.
Bila albastră este plasată pe axa longitudinală a mesei la intersecția cu linia care uneste buzunarele laterale ale mesei.Bila roz este plasată pe centru la jumătatea distanței între bila albastră și manta din capul mesei. Bila neagră este poztionată la 12,25 inci (31,1 cm) de manta din capul mesei. Bilele maron, albastră, roz si neagră se află pozitionate în linie dreaptă pe axul longitudinal al mesei.
Setul de bile pentru snooker constă din 15 bile rosii si bilele colorate, în număr de sase (galbenă,maron,verde,albastră,roz și neagră) plus bila albă (bila-șintă). Diametrul tuturor bilelor este de 2,0625 inci (52,4 mm).

REGULILE DE JOC
La startul partidei bilele colorate sunt plasate pe punctele definite mai sus (vezi si schema din figura din josul paginii), iar bilele rosii sunt plasate într-un triunghi cu vârful spre capătul mesei si bila din vârf cât mai aproape posibil de bila roz fără s-o atingă pe aceasta.
Ideea de bază a jocului este ca jucătorii să încerce alternativ să introducă bilele în buzunare obtinând la fiecare lovitură un număr de puncte. Când nu este posibilă introducerea de bile trebuie astfel jucat încât adversarului să-i rămână pe masă o poziție dificilă pentru a introduce bile (asa numita lovitură de sigurantă safety shot în limba engleză).
Pentru marcarea de puncte un jucător trebuie să introducă mai întâi o bilă rosie (orice bilă rosie în orice buzunar, loviturile la bilele rosii nu sunt lovituri anuntate). După introducerea unei bile rosii sportivul trebuie să introducă o bilă colorată (orice bilă colorată în orice buzunar). Dacă dintr-o singură lovitură la bila rosie este introdusă mai mult decât o singură bilă rosie,este punctată si aceasta, dar la lovitura următoare se va putea introduce o singură bilă colorată, după care va urma tot o lovitură la bilele rosii. Pentru introducerea unei bile rosii se acordă 1 punct iar pentru fiecare bilă colorată punctajul este următorul: galben 2 p., verde 3 p., maron 4 p., albastru 5 p.,roz 6 p., negru 7 p. După introducerea unei bile rosii se nominalizează bila colorată la care se joacă.
Bilele rosii introduse rămân în buzunare iar bilele colorate sunt repuse pe masă pe punctul de la începutul partidei. Dacă punctul pe care trebuie repusă bila este ocupat de altă bilă atunci bila respectivă este repusă pe masă pe punctul liber al bilei de cea mai mare valoare care nu se află în acel moment pe punctul său si lăsată acolo până când este din nou introdusă. În eventualitatea că punctul nici unei bile colorate nu e liber atunci bila respectivă este postată cât mai aproape de punctul său pa axa longitudinală a mesei spre manta din capul mesei.
În momentul în care ultima bilă rosie a fost introdusă sportivul poate juca orice bilă colorată. După introducerea si a acestei bile colorate, aceasta este repusă pe masă după care bilele colorate trebuie introduse pe rând, strict în ordinea crescătoare a valorii lor (galben-verde-maron-albastru-roz-negru) în oricare din buzunarele mesei. După introducerea bilelor rosii,când se joacă la bilele colorate în ordine, bila colorată odată introdusă rămâne în buzunar (nu mai este repusă pe masă).
Acumularea de puncte printr-o serie de lovituri reusite succesive care duc la câstigarea partidei se numeste break. Scorul maxim posibil,care rezultă din introducerea succesivă a 15 bile rosii alternativ cu de 15 ori bila neagră plus toate bilele colorate în ordine este de 147 puncte (maximum break = 15 (15 roșii x 1 p.) + 105 ( 15 negre x 7 p.) + 7 + 6 + 5 +4 + 3 + 2 ).
La un moment dat în cursul unei partide se poate constata că pe masă nu mai sunt suficiente puncte disponibile pentru a mai ajunge scorul detinut în acel moment de adversar.În acel moment scorul mai poate fi întors numai prin puncte obținute din eventualele faulturi comise de adversar.
Termenul de a lăsa adversarului un snooker înseamnă a lăsa bila albă într-o asemenea poziție încât să fie ascunsă bila-țintă pentru lovitura următoare a adversarului.
Un fault la jocul de snooker poate fi comis in mai multe feluri si asigura un minim de 4 puncte adversarului. Valoarea penalizarii depinde de bila asupra careia s-a comis faultul, faulturile asupra bilelor colorate care valoreaza mai mult de 4 puncte se penalizeaza cu valoarea bilei respective. In eventualitatea unui fault comis cu mai mult de o bila, faultul se penalizeaza numai cu punctele aferente celei mai valoroase bile implicate (dar nu mai putin de 4 puncte).
Termenul de snooker înseamnă pozitionarea bilei-tintă în spatele altei bile, astfel ca bila tintă să nu poată fi atinsă printr-o lovitură directă. Acest lucru se poate întâmpla neintentionat sau intentionat din dorinta unui jucător de a câstiga puncte pe seama eventualelor faulturi ale adversarului.
Următoarele situatii de joc constituie faulturi:
1) neatingerea nici unei bile
2) Introducerea bilei albe. În cazul introducerii bilei albe, adversarul va juca bila albă din orice punct din interiorul zonei D.
3) Introducerea gresită a unei bile ( introducerea unei bile colorate când bila țintă este o bilă rosie, introducerea unei bile colorate când bila tintă trebuie să fie altă bilă colorată, introducerea unei bile rosii când bila țintă este o bilă colorată ).
4) Lovitura condusă
5) Lovirea bilei albe când încă se află în miscare
6) Lovirea bilei albe când orice altă bilă de pe masă se află încă în miscare
7) Executarea unei lovituri atunci când minim un picior al sportivului nu atinge solul
8) Lovirea bilei albe cu orice altceva în afară de vârful tacului
9) Atingerea bilei cu corpul,elemente de îmbrăcăminte, accesorii de joc, etc.
10) Provocarea săriturii bilei albe peste altă bilă intentionat sau accidental
11) Jucatul bilei peste rând
Penalizarea pentru fault este de 4 puncte care sunt trecute la adversar cu exceptia cazului în care faultul a fost comis cu o bilă cu valoare mai mare (albastră, roz sau negru), caz în care faultul se penalizează cu valoarea bilei respective. În eventualitatea comiterii faultului cu mai mult decât o singură bilă, penalizarea are valoarea numai a celei mai valoroase bile implicate, dar nu mai puțin de 4 puncte.
În anumite situatii, prin comiterea unui fault, sportivul care l-a comis poate pune adversarul într-o situatie defavorabilă, de exemplu poate lăsa o poziție de snooker. De aceea, după orice fault comis de un jucător, adversarul îi poate cere să continue tot el jocul din poziția rezultată.
Dacă sportivul care joacă dintr-o pozitie de snooker nu atinge bila tintă adversarul are optiunea de a-l obliga să rejoace bila din aceeasi pozitie (toate bilele miscate se repun în pozitia avută înaintea loviturii). Această lovitură este cunoscută sub numele de ratare (original în engleză a miss care s-ar traduce prin "lipsă"). Trei repetări consecutive ale greselii cu bila din aceeasi pozitie duc la pierderea automată a meciului - această regulă se aplică în competitiile profesioniste. |n competitiile de amatori, după ratarea de trei ori a repetării loviturii (practic după patru faulturi), se joacă bila din pozitia rămasă (de către adversar sau la cererea acestuia tot de către sportivul care a comis ratările).
Lovitura de spargere la începutul jocului se execută cu bila albă plasată oriunde în zona D. Pentru că la jocul de snooker este extrem de dificilă introducerea unei bile rosii direct din lovitura de spargere este o practică uzuală pentru jucători la spargere să lovească astfel încât după atingerea bilelor rosii bila albă să revină cât mai aproape de manta din capătul mesei (preferabil în spatele uneia din bilele colorate de pe linia de capăt), aceasta fiind o lovitura safe.
Sfârsitul jocului este teoretic atunci când s-a introdus si bila neagră după seria de lovituri în ordine crescătoare la bilele colorate.
Dacă după introducerea bilei negre scorul este egal, bila neagră se pune pe punctul său si se trage la sorti care dintre jucători reia jocul din zona D. Acest joc este cunoscut sub numele de „jocul la bila neagră". Jucătorul care introduce bila neagră căstigă meciul iar în cazul comiterii unui fault cel care l-comis pierde meciul.
 

 
BILA 8 BILA 9 BILA 10 Straight Pool (14.1)
 
SNOOKER CARAMBOL-3 MANTE CARAMBOL-STECCA


CUM SA ALEGEM?

UTILE

REGULAMENTE

BRAND-URI

CERTIFICARI

JOCURI

SPORT


           

  Calendarul Competitional




 


home | company | servicii | galerie foto | contact | links
© din 2000 - ATD Trading Company. Toate drepturile rezervate

mese-biliard.ro