A.T.D. Biliard





004   021 311 23 17

004   0722 350 735

 

SITE-URI PARTENERE: billiard.ro | atd-biliard.ro | mese-biliard.ro | biliardmese.ro | dartsonline.ro

                 HOME  COMPANY SERVICII GAL. FOTO  CONTACT                        HARTA SITE  


PRODUSE

REGULAMENT

      STIRI Sportive

PRODUSE NOI
MESE BILIARD
ACCESORII
AIR-HOCKEY
FOTBAL MECANIC
TENIS DE MASA
DARTS
REMI, SAH, TABLE
CONTORIZARE
TONOMATE
GAMBLING
MOBILIER
TACURI
ACCESORII TAC
HUSE TAC
CADOURI
SECOND-HAND
INCHIRIERI



 

 

CARAMBOLUL CU TREI MANTE

1. 0 lovitura cu trei mante este valabila si se puncteaza cu un punct in urmatoarele conditii:
- bila alba loveste o bila-obiect si apoi loveste trei sau mai multe mante inainte de a lovi a doua bila-obiect;
- bila alba loveste trei sau mai multe mante si apoi loveste cele doua bile-obiect;
- bila alba loveste o manta, apoi o bila-obiect, apoi loveste doua sau mai multe mante inainte de a lovi a doua bila-obiect;

- bila alba loveste doua mante, apoi o bila-obiect  si apoi loveste una sau mai multe mante, inainte de a lovi a doua bila-obiect.


2.
Trei mante inseamna trei impacturi cu manta. Numarul acesta nu inseamna trei mante diferite. 0 lovitura valabila poate fi executata pe o singura manta, ca urmare a unei lovituri cu efect.

3. Lag

- cei doi jucatori isi aleg cate o bila alba, o pozitioneaza in spatele liniei de bataie si o trimit catre manta de fund si inapoi spre manta de bataie. Mantele laterale pot fi atinse, desi acest lucru nu se ia in considerate;
- jucatorul a carui bila se opreste mai aproape de manta de bataie castiga lag-ul;
- castigatorul are dreptul sa loveasca primul sau sa cedeze acest drept partenerului sau;
- castigatorul are dreptul sa-si aleaga bila alba pe care o va folosi in continuare, pe toata durata jocului.


4. Lovitura de spargere

- se asaza bila adversarului pe punctul de bataie. Bila celui care sparge se asaza pe linia de bataie, in stanga sau in dreapta bilei adversarului, la o distanta de pana la 8 inci. Bila rosie se asaza pe punctul de fund;
- jucatorul care sparge trebuie sa atinga mai intai bila rosie. Daca acest lucru nu se intampla, randul jucatorului la masa se termina;
- la urmatoarele lovituri, bila-obiect poate fi sau bila rosie sau bila adversarului.

5. Faulturi care Tncheie o venire la masi a unui jucaton
- bile sarite;
- executarea unei lovituri cu bile in miscare;

- atingerea oricarei bile cu mana, imbracamintea sau cu orice alt obiect (creta, prelungitorul etc.). Bilele miscate vor ramane pe noile lor pozitii;
- lovituri impinse;
- lovituri duble;
- executarea unei lovituri fara nici un picior pe podea;
- jucarea unei alte bile decat cea care trebuia;
- atingerea din greseala a bilei cu varful tacului;
- interferente din partea jucatorului.


6.
Pentru nici un fault rezultat din cauza interferentelor din exterior nu va fi penalizat jucatorul care este la masa. Daca bilele s-au miscat din cauza acestor inter­ferente, ele se vor repozitiona cat mai aproape posibil de pozitia lor initiala, iar jucatorul care este la masa isi va continua jocul.

7. Jucarea altei bile
- jucarea altei bile decat cea care trebuia este fault si incheie venirea la masa a jucatorului respectiv;
- acest fault poate fi revendicat si de catre adversar, inainte sau dupa executarea loviturii. Obligatia arbitrului este sa anunte faultul numai dupa executarea loviturii;
- jucatorului de la masa, care face un asemenea fault, i se vor acorda punctele pe care le-a inscris in seria de lovituri executate inaintea faultului;
- adversarul trebuie sa accepte pozitia bilelor pe masa in urma faultului si sa joace din acea pozitie.

8. Bile lipite
- daca dupa executarea unei lovituri bila jucatorului care se afla la masa se opreste lipita de bila adversarului sau de bila rosie, acesta are doua posibilitati: sa-si joace bila fara a misca cealalta bila cu care aceasta este in contact sau poate cere repozitionarea bilelor care se afla in contact;
- daca randul jucatorlui la masa se termina si adversarul isi incepe randul cu bilele aflate in pozitia de la punctul 1., are aceleasi posibilitati de joc;
- numai bilele care sunt lipite se vor repozitiona, celelalte bile vor ramane in pozitiile in care se afla; bila rosie se va repozitiona pe punctul de fund, bila alba a tragatorului pe punctul de bataie si bila alba a adversarului pe punctul central;
- daca punctul rezervat pentru repozitionarea unei bile este ocupat de o alta bila, atunci bila respectiva va fi repozitionata pe punctul rezervat bilei obstacol;
- aceeasi regula se aplica daca una sau mai multe bile sar de pe masa.

9. Cand bila alba este inghetata la o manta, jucatorul poate lovi cu tacul catre manta, dar primul contact al bilei cu manta nu va fi luat in considerare. Contactele ulterioare cu aceeasi manta sunt valabile.

10. Daca toate cele trei bile sar de pe masa este fault si randul jucatorului la masa se termina. Bilele vor fi repozitionate conform indicatiilor de la punctul 1.

11. Nici o lovitura nu trebuie sa fie executata atata timp cat bilele sunt in miscare sau se invart pe loc. Daca un jucator nu respecta aceasta regula, comite fault si randul sau la masa se termina.

12. Daca bila alba sare si se plimba pe marginea fara postav a mantei dupa care se reintoarce pe masa, lovitura este valabila. Contactul se ia in considerare cu o singura manta normala. Daca in aceeasi situatie, bila alba se plimba pe doua sau mai multe margini ale mesei, fiecare va fi luata in considerare ca o manta normala. Daca bila se opreste pe marginea mantei, va fi considerata bila sarita. Lovitura se va considera fault, iar randul jucatorului la masa se va termina.

13. Daca in timpul unei lovituri bila alba paraseste suprafata mesei si sare de mai multe ori pe marginea fara postav a unei mante, se va considera ca bila alba a lovit o singura manta.

14. Daca un jucator efectueaza o lovitura impinsa sau incearca sa ridice bila alba de pe masa lovind-o cu tacul sub centrul acesteia, este fault si randul jucatorului la masa se termina. Lovitura impinsa este acea lovitura in care varful tacului ramane in contact cu bila alba mai mult decat este necesar pentru a executa o lovitura corecta sau varful tacului ramane in contact cu bila alba dupa ce aceasta a lovit o bila-obiect. Loviturile duble intra si ele in aceeasi categorie. 0 lovitura se considera ca fiind dubla daca varful tacului atinge bila alba de doua ori.

15. Daca un jucator atinge bila alba din greseala in momentui in care se pregateste pentru executarea unei lovituri este fault si randul jucatorului la masa se termina.

16. Rezultatul jocului devine oficial dupa ce jucatorii semneaza foaia de arbitraj. Arbitrul si scorerul trebuie sa semneze, de asemenea, foaia de arbitraj. Dupa ce a semnat foaia de arbitraj, jucatorul care a pierdut nu mai poate face nici o contestatie. Jocul se termina cand unul dintre jucatori acumuleaza numarul de puncte stabilit.

17. Daca jucatorul care nu este la masa incearca sa-si distraga adversarul prin diverse metode (miscari, zgomote etc.), arbitrul sau alt oficial al tumeului este obligat sa-i dea un avertisment sau chiar sa-l descalifice pentru comportament nesportiv. Daca jucatorul care este la masa se face vinovat de acelasi lucru, este fault si randul sau la masa se termina.

18. Daca din motive independente de vointa sa un jucator nu poate incepe jocul la ora stabilita, jocul poate fi amanat cu aprobarea directorului de tumeu. Daca un jucator nu poate termina un joc, el pierde prin forfeit, exceptie facand situatia in care adversarul sau este de acord sa termine jocul la o data stabilita de comun acord cu directorul turneului. Daca un jucator nu poate continua tumeul, toate rezultatele obtinute anterior in acel tumeu se vor anula (similar cazului descalificarii).

19. Daca un jucator este descalificat intr-un joc, el pierde automat jocul. Adversarul castiga jocul si i se recunosc punctele pe care le-a inscris in acel joc. Daca un jucator este descalificat din tumeu, toate jocurile lui din acel tumeu sunt anulate (cele pe care le-a jucat si cele care urmau sa se dispute). Tumeul continua ca si cand unul dintre jucatori nu s-ar fi prezentat.

20. Daca din motive independente de vointa sa un jucator nu poate incepe un joc, el trebuie sa anunte din timp directorul de tumeu pentru a permite gasirea unui jucator de rezerva. Oricare dintre jucatorii inscrisi la tumeu poate fi folosit ca jucator de rezerva.

21. Daca arbitrul considera ca un jucator trage de timp sau joaca in asa fel incat sa-si enerveze adversarul, el este obligat sa-l avertizeze pe jucatorul in cauza despre posibilitatea descaltficarii lui, daca acesta continua sa joace la fel. Daca jucatorul nu tine cont de acest avertisment el poate fi descalificat la urmatoarea abatere de acest fel. Aceasta decizie poate fi luata si de catre directorul de tumeu.

22. Loviturile de siguranta intentionate nu sunt permise. Daca acest lucru se intampla, jucatorul care vine la masa poate juca din pozitia respectiva sau poate cere repozitionarea bilelor, ca la spargerea de debut.

23. La toate turneele oficiale, directorul de turneu impreuna cu un alt oficial, care nu joaca in acel tumeu, se vor constitui intr-o comisie de disciplina, la care se vor raporta toate cazurile de comportament nesportiv. Inainte de inceperea turneului, jucatorii pot desemna, de comun acord, pe doi dintre ei intr-o comisie asemanatoare, care sa Ie apere interesele. Cei patru vor judeca impreuna toate cazurile de indisciplina si comportament nesportiv. Daca acestia nu vor ajunge la o concluzie comuna, cazurile vor fi inaintate spre rezolvare forurilor superioare.
 

 
BILA 8 BILA 9 BILA 10 Straight Pool (14.1)
 
SNOOKER CARAMBOL-3 MANTE CARAMBOL-STECCA


 


CUM SA ALEGEM?

UTILE

REGULAMENTE

BRAND-URI

CERTIFICARI

JOCURI

SPORT


           

  Calendarul Competitional




 


home | company | servicii | galerie foto | contact | links
© din 2000 - ATD Trading Company. Toate drepturile rezervate

mese-biliard.ro