A.T.D. Biliard





004   021 311 23 17

004   0722 350 735

 

SITE-URI PARTENERE: billiard.ro | atd-biliard.ro | mese-biliard.ro | biliardmese.ro | dartsonline.ro

                 HOME  COMPANY SERVICII GAL. FOTO  CONTACT                        HARTA SITE  


PRODUSE

REGULAMENT

      STIRI Sportive

PRODUSE NOI
MESE BILIARD
ACCESORII
AIR-HOCKEY
FOTBAL MECANIC
TENIS DE MASA
DARTS
REMI, SAH, TABLE
CONTORIZARE
TONOMATE
GAMBLING
MOBILIER
TACURI
ACCESORII TAC
HUSE TAC
CADOURI
SECOND-HAND
INCHIRIERI



 

 

BILA9 - RegulamentuI international

In cazul in care exista contradictii evidente cu privire la aceste reguli specifice, se aplica regulamentul general al biliardului cu cosuri.
 

1. Jocul in sine
Bila 9 se joaca cu 9 bile colorate, numerotate de la 1 la 9, si cu bila alba. La fiecare lovitura, prima bila pe care bila alba trebuie sa o atinga este cea cu numarul cel mai mic de pe masa, dar bilele nu trebuie sa fie introduse in ordine in cosuri. Daca un jucator introduce regulamentar o bila, va ramane la masa pentru alta lovitura si va juca pana ce va rata, va comite un fault sau va castiga jocul. Dupa o ratare, jucatorul ce urmeaza va trebui sa joace din pozitia lasata pe masa de jucatorul anterior dar, dupa orice fault, el poate sa inceapa cu bila alba de oriunde de pe masa. Jucatorii nu au obligatia de a anunta nici o lovitura. Jocul se sfarseste cand unul dintre jucatori a castigat numarul impus de partide.

2. Gruparea bilelor la spargere
La spargerea de debut, bilele colorate sunt grupate in forma de romb, cu bila 1 in varf, pe punctul de fund, cu bila 9 in centrul rombului si cu celelalte bile asezate la intamplare si grupate cat mai strans posibil. Jocul incepe cu bila alba in mana, in spatele liniei de bataie.

3. Lovitura de spargere regulamentara
Regulile care guvemeaza lovitura de spargere sunt aceleasi ca si pentru celelalte lovituri, cu urmatoarele , exceptii:
a) cel ce sparge trebuie sa loveasca mai intai bila 1 si:
            I.) fie sa introduca o bila in cos,
           II.) fie sa trimita in manta cel putin patru bile numerotate;
b) daca bila alba este introdusa in cos sau trimisa in afara mesei, sau daca cerintele impuse nu sunt respectate, se considera fault, iar jucatorul care urmeaza are bila alba in mana, oriunde pe masa;
c) daca o bila-obiect sare de pe masa se considera fault, iar jucatorul care urmeaza are bila alba in mana, oriunde pe masa. Bila-obiect sarita nu mai este repozitionata (exceptie: daca este vorba de bila 9, ea va fi repozitionata pe punctul de fund).

4. Continuarea jocului
In cadrul loviturii ce urmeaza imediat spargerii de debut, se poate juca un push-out (lovitura permisa in scopul de a schimba pozitia bilei albe, vezi 5). Daca cel care a spart introduce una sau mat multe bile in mod regulamentar va continua sa joace pana ce va rata, va comite fault sau va castiga. Daca jucatorul rateaza sau comite fault, la masa urmeaza adversarul sau care isi incepe randul si va juca pana ce va rata, va comite fault sau va castiga. Partida se incheie in momentul in care bila 9 a fost introdusa prin intermediul unei lovituri regulamentare. Se mai poate intampla ca jocul sa fie pierdut prin forfeit, ca urmare a unei grave incalcari a unei reguli.

5. Push-outJucatorul care joaca imediat dupa o spargere regula-mentara poate juca un push-out in incercarea de a misca bila alba pe o pozitie mai buna, in vederea intentiilor sale viitoare. La un push-out nu este necesar ca bila alba sa atinga nici o bila-obiect sau manta; in rest sunt valabile toate celelalte reguli privind faulturile. Jucatorul trebuie sa-si anunte cu voce tare intentia de a juca un push-out inainte de a executa lovitura, altfel lovitura va fi considerata una normala.
0 bila introdusa in cos ca urmare a unui push-out nu se socoteste si ramane in cos, cu exceptia bilei 9 care va fi reasezata. Dupa un push-out regulamentar, jucatorul care urmeaza la rand are dreptui sa:

a) joace din acea pozitie;

b) lase dreptul la lovitura adversarului care a jucat push-out-ul.

Un push-out este considerat fault daca se incalca vreuna din reguli (cu exceptia regulilor 7 si 8). Un push-out neregulamentar este penalizat i functie de faultul comis. Daca un jucator comite scratch la o spargere de debut, adversarul acestuia nu va putea juca un push-out.

6. Faulturi
Atunci cand un jucator comite un fault, el trebuie sa se retraga de la masa, iar bilele introduse ca urmare a loviturii neregulamentare nu vor mai fi repozitionate pe masa (exceptie: bila 9 va fi reasezata pe masa). Adversarul va avea bila alba in mana si, inainte de a trage, va putea sa o aseze pe masa, oriunde doreste. Daca un jucator comite mai multe faulturi in cadrul unei singure lovituri, se va penaliza un singur fault.


7. Lovituri incorecte

Daca prima bila colorata atinsa de bila alba nu este cea cu numarul cel mai mic de pe masa, lovitura este considerata fault.

8. Nic
i
o manta atinsa

Daca nu este introdusa nici o bila-obiect si dupa impactui bilei albe cu bila cu
cel mai mic numar de pe masa, nici una din bilele care s-a miscat pe masa nu atinge o manta, lovitura este considerata fault.


9. Bila alba in mana

Cand bila alba este in mana, jucatorul are dreptul sa o puna oriunde pe blatul mesei, fara a atinge o bila-obiect. El poate aranja in continuare bila alba pana in momentul executarii unei lovituri.

10. Bile colorate sarite de pe masa
0 bila neintrodusa in vreunul din cosuri este considerata sarita de pe masa daca ajunge sa se opreasca in orice alt loc decat pe blatul mesei. A trimite o bila in afara mesei este fault. Bilele sarite de pe masa nu se mai repozitioneaza (exceptie: daca bila sarita este bila 9, va fi repozitionata) si jocul va continua.

11. Fault la loviturile sarite si ocolite
Daca jocul nu este arbitrat, se va considera fault daca bila alba, in incercarea de a sari sau evita o bila-obiect care nu este la rand, va provoca miscarea acesteia (indiferent daca atingerea bilei obstacol a fost provocata cu mana, tacul, puntea etc.).

12. Trei faulturi consecutive
Daca un jucator comite trei faulturi consecutive in trei veniri succesive la masa, fara a executa o lovitura legala, el va pierde partida. Cele trei faulturi se iau in considerare daca vor fi comise in cadrul aceleiasi partide. Arbitrul trebuie sa-l avertizeze pe jucator intre cel de-al doilea si cel de-al treilea fault. Randul unui jucator incepe cand acesta poate executa in mod corect o lovitura si se termina la sfarsitul unei lovituri in care el rateaza, comite fault, castiga sau cand comite fault intre lovituri.

13. Sfarsitul jocului
Jocul incepe de indata ce bila alba trece de linia de bataie la lovitura de spargere. Bila 1 trebuie atinsa prima la spargerea de debut. Jocul se sfarseste odata cu executarea regulamentara a unei lovituri prin care bila 9 este introdusa in cos, sau in situatia in care jocul se incheie, prin forfeit.
 

 
BILA 8 BILA 9 BILA 10 Straight Pool (14.1)
 
SNOOKER CARAMBOL-3 MANTE CARAMBOL-STECCA


 


CUM SA ALEGEM?

UTILE

REGULAMENTE

BRAND-URI

CERTIFICARI

JOCURI

SPORT


           

  Calendarul Competitional




 


home | company | servicii | galerie foto | contact | links
din 2000 - ATD Trading Company. Toate drepturile rezervate

mese-biliard.ro